
Για ακόμα μια χρονιά, διανύουμε την ευρωπαϊκή εβδομάδα κινητικότητας. Σε όλους τους δήμους της χώρας διεξάγονται δράσεις και πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της ασφαλούς και βιώσιμης μετακίνησης εντός αστικών κέντρων, ωστόσο φαίνεται πως ο Δήμος Ηλιούπολης δεν έχει αναλάβει κάποια σχετική πρωτοβουλία τη φετινή χρονιά, με την λήξη της εβδομάδας να είναι σε 24 ώρες από τη δημοσίευση αυτού του ρεπορτάζ.
Ας δούμε, όμως, τι έχει κάνει η δημοτική αρχή συνολικά, τα 3 χρόνια της διοίκησης της στον τομέα της βιώσιμης κινητικότητας στην πόλη.
Τα Πεπραγμένα
Τις δύο πρώτες χρονιές, η διοίκηση οργάνωσε αρκετά events συμμετοχής, ευασθητοποίησης και ενημέρωσης, όπως για παράδειγμα ποδηλατοβόλτες στους δρόμους της πόλης. Πέραν των δράσεων, ψηφίστηκε σε θεσμικό επίπεδο και το σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας (ΣΒΑΚ), οι προτάσεις του οποίου, ωστόσο, δεν έχουν μπει ακόμα σε εφαρμογή.
Επίσης, στο προϋπολογισμό του 2022 είχε ενταχθεί και η δημιουργία έξυπνων διαβάσεων και δημιουργία νέων ραμπών ΑμεΑ, έργα τα οποία βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης. Στα θετικά είναι και η τοποθέτηση αισθητήρων παράνομης στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, χωρίς ωστόσο να παρατηρείται μείωση του φαινομένου. Τέλος, δημιουργήθηκαν και δύο υπαίθριοι, δωρεάν σταθμοί επισκευής ποδηλάτων στο μετρό της Ηλιούπολης και στην πλατεία Φλέμινγκ.
Κοινόχρηστα Ποδήλατα Χωρίς…Ποδηλατόδρομο
Οι ποδηλάτες της πόλης, παρά το γεγονός πως έλαβαν διαβεβαιώσεις ουκ ολίγες φορές για δημιουργία ποδηλατόδρομου, δεν είδαν ποτέ το έργο να προχωρά. Σχεδόν 850 κάτοικοι είχαν καταθέσει τόσο στον Δήμο όσο και στην περιφέρεια σχετικό ψήφισμα, ωστόσο το έργο φαίνεται πως παραπέμφθηκε στις καλένδες.
Για το ζήτημα του ποδηλατόδρομου, υπήρξαν περισσότερες κινήσεις επικοινωνίας παρά ουσίας. Τόσο η δέσμευση του Δημάρχου, όσο και το ραντεβού με τον αρμόδιο υφυπουργό Γιώργο Αμυρά έμειναν στα λόγια. Παρότι το τεχνικό πρόγραμμα του 2021 προέβλεπε τη δημιουργία ποδηλατόδρομου στην λεωφόρο Ηρώς Κωνταντοπούλου με προϋπολογισμό 10.000 ευρώ, το budget μηδενίστηκε με 2 διαδοχικές αναμορφώσεις.
Το οξύμωρο της υπόθεσης είναι πως ο Δήμος έχει προγραμματίσει τη δημιουργία ενός δικτύου σταθμών κοινόχρηστων ποδηλάτων, χωρίς ωστόσο να η πόλη να διαθέτει ποδηλατόδρομο. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι επιδοτούμενο (371.000 ευρώ) και περιλαμβάνει προμήθεια ηλεκτρικών ποδηλάτων τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιούνται από τους πολίτες για τις μετακινήσεις τους μέσα στην πόλη.
Οι Προεκλογικές Δεσμεύσεις
Πριν τις εκλογές του 2019, η παράταξη του Δημάρχου είχε δημοσιεύσει τις παρακάτω δεσμεύσεις στον τομέα της βιώσιμης κινητικότητας. Το ilioupolinews.gr αξιολογεί την πορεία υλοποίησης τους έως σήμερα, με βάση δημόσια διαθέσιμα δεδομένα και στοιχεία.

Μελέτη για τη δημιουργία δικτύου ποδηλατόδρομου με όμορους Δήμους

Δεν τηρήθηκε

Ανασχεδιασμός της τοπικής συγκοινωνίας

Δεν τηρήθηκε

Πεζοδρόμηση Λεωφόρου Ειρήνης

Yπήρξε πρόθεση υλοποίησης, αλλά το έργο δεν προχώρησε.

Πεζοδρόμηση Λεωφόρου Ελ. Βενιζέλου

Δεν τηρήθηκε

Εγκατάσταση φαναριών για AMEA

Δεν τηρήθηκε

Μονοδρομήσεις
βάσει μελέτης

Σε εξέλιξη – Αφορά τους δρόμους πίσω από την εκκλησία της Αγίας Μαρίνας

Δημιουργία δρόμων ήπιας κυκλοφορίας
& πεζόδρομων γύρω από σχολεία και παιδικές χαρές

Δεν υπάρχουν επαρκείς πληροφορίες για τη διασταύρωση της δέσμευσης

Ανάπλαση του περιβάλλοντα χώρου του ρέματος πικροδάφνης και δημιουργία
περιπατητικής διαδρομής

Yπήρξε πρόθεση από τη δημοτική αρχή, ωστόσο το έργο δεν προχώρησε

Πρόβλεψη για διευκόλυνση της μετακίνησης των ΑΜΕΑ με τη δημοτική συγκοινωνία

Δεν τηρήθηκε
Ακολουθήστε το Ilioupolinews.gr στο Facebook και στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ηλιούπολη.