Σε ενημέρωση σχετικά με το ζήτημα της αστικής σήραγγας Ηλιούπολης προχώρησε ο Δήμαρχος Στάθης Ψυρρόπουλος στο δημοτικό συμβούλιο της προηγούμενης εβδομάδας, μετά και τη συνάντησή του με τον αρμόδιο υφυπουργό Μεταφορών.
Ο κ. Ψυρρόπουλος επιβεβαίωσε τα δημοσιεύματα που είχαν κυκλοφορήσει εδώ και αρκετό καιρό, κάνοντας λόγο για έλλειψη χρηματοδοτικών πόρων για το έργο της αστικής σήραγγας. «Ο υφυπουργός μας ενημέρωσε πως τα 700 εκατομμύρια που απαιτούνται από την πλευρά του δημοσίου δεν υπάρχουν», τονίζοντας πως η αντίδραση της τοπικής κοινωνίας θα πρέπει να είναι άμεση.
Ο Δήμαρχος Ηλιούπολης επεσήμανε τη μεγάλη σημασία του συγκεκριμένου έργου για την Ηλιούπολη, ενώ αναφερόμενος στις μελέτες που έχουν ήδη γίνει από την πλευρά της Lamda Development, τόνισε πως δεν του έχουν γνωστοποιηθεί τα πορίσματα τους, αναφέροντας χαρακτηριστικά «Δε γίνεται ο Δήμος να μη συμμετέχει στις μελέτες αυτές και να μη γνωρίζουμε τι γράφουν και τι προβλέπουν. Δεν γίνεται να αποφασίζουν για εμάς χωρίς εμάς».
Ως «απάντηση» στις πρόσφατες, αρνητικές εξελίξεις για την αστική σήραγγα, ο Δήμαρχος πρότεινε τη διεξαγωγή διαδημοτικού συμβουλίου με τη γειτονική Αργυρούπολη προκειμένου να δημιουργηθεί ένα «ενιαίο μέτωπο» όπως χαρακτηριστικά ανέφερε. Σε αυτή την πρόταση, η αντιπολίτευση συμφώνησε, ωστόσο αντιπρότεινε τη διεξαγωγή έκτακτου δημοτικού συμβουλίου πριν το διαδημοτικό, προκειμένου να αποφασιστεί η «γραμμή» του δημοτικού συμβουλίου της πόλης.
Τα Δεδομένα Των Μελετών
Μέχρι στιγμής, οι μελέτες που γνωρίζουμε πως έχουν εκπονηθεί είναι δύο: Η πρώτη είναι της Lamda Development, η οποία πριν 1,5 χρόνο είχε αναλάβει την εκπόνηση μελέτης για την κατασκευή της σήραγγας, προκειμένου να «αποφευχθούν» καθυστερήσεις. Ηταν η εποχή που το έργο φαινόταν πως είχε μπει στις «ράγες», καθώς υπήρχε έντονη κινητικότητα λόγω της έναρξης των εργασιών στο Ελληνικό. Η ανάγκη της δημιουργίας της σήραγγας, ωστόσο, ανατράπηκε, λόγω των καταστροφών στη Θεσσαλία, με το κράτος να ανακατευθύνει τους πόρους σε έργα υποδομής στη συγκεκριμένη περιοχή.
Η δεύτερη μελέτη έχει εκπονηθεί από τον προτιμητέο επενδυτή που θα αναλάβει τη λειτουργία της Αττικής Οδού από τον Οκτώβριο του 2024. Η νέα σύμβαση που θα υπογράψει το ελληνικό κράτος με τον νέο ανάδοχο-επενδυτή, περιλαμβάνει σαφείς ρήτρες για την επέκταση της Αττικής Οδού προς τα νότια (την αστική σήραγγα Ηλιούπολης δηλαδή), ενώ η συγκεκριμένη εταιρεία έχει καταθέσει ήδη μία πρότυπη μελέτη.
Ακολουθήστε το Ilioupolinews.gr στο Facebook και στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ηλιούπολη.
O υπουργός είπε ότι δεν υπάρχουν τα λεφτά.
Ο δήμαρχος έσκυψε το κεφάλι και το δέχτηκε.
Καλά πάμε.