Facebook Pixel

Επικαιροτητα

Νομική Υπηρεσία Δήμου Ηλιούπολης: «Ανεπίτρεπτη Η Χωροθέτηση Κοιμητηρίου Στον Υμηττό» (ΕΓΓΡΑΦΟ)

Δημοσιεύθηκε στις

Συντάκτης ilioupolinews.gr

Νομική Υπηρεσία Δήμου Ηλιούπολης: «Ανεπίτρεπτη Η Χωροθέτηση Κοιμητηρίου Στον Υμηττό» (ΕΓΓΡΑΦΟ)

Ένα έγγραφο-βόμβα έφερε στο φως της δημοσιότητας η Λαϊκή Συσπείρωση Ηλιούπολης, σχετικά με το επικείμενο προεδρικό διάταγμα για την προστασία του Υμηττού και με το ενδεχόμενο χωροθέτησης διαδημοτικού κοιμητηρίου στην Ηλιούπολη.

Το έγγραφο το οποίο υπογράφει ο επικεφαλής της νομικής υπηρεσίας του Δήμου Ηλιούπολης κ. Νίκος Καραβέλος, χαρακτηρίζει ως «ανεπίτρεπτη» την χωροθέτηση διαδημοτικού κοιμητηρίου στον Υμηττό ενώ τονίζει πως «Αυτονόητο είναι ότι η προστασία του περιβάλλοντος επιβάλλει την αντίθεσή μας στην εγκατάσταση Νεκροταφείων, σε οποιαδήποτε περιοχή της ζώνης του Υμηττού». Η επιστολή του κ. Νίκου Καραβέλου ήρθε ως απάντηση στο αίτημα του Δημάρχου προς τη νομική υπηρεσία, ώστε να προετοιμαστεί το έδαφος για προσφυγή κατά του προεδρικού διατάγματος προστασίας του Υμηττού.

Μάλιστα, ο έγκριτος νομικός δίνει αυξημένη βαρύτητα στο επιχείρημα αυτό, εντάσσοντας το στη «νομική φαρέτρα» του Δήμου σε περίπτωση προσφυγής στο επικείμενο προεδρικό διάταγμα.

Υπενθυμίζεται πως ο Δήμαρχος Ηλιούπολης έχει ταχθεί αναφανδόν υπερ της χωροθέτησης του διαδημοτικού κοιμητηρίου στην έκταση του ΚΥΤ στον Υμηττό, βρίσκοντας ωστόσο “τοίχο” στο δημοτικό συμβούλιο.

Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή του επικεφαλής της νομικής υπηρεσίας προς τον Δήμαρχο Ηλιούπολης:

Θέμα: «Απάντηση στο υπ’ αριθμ. ΟΙΚ 13292/17.7.2020 Έγγραφο Δημάρχου Ηλιούπολης»

Κύριε Δήμαρχε,

ΙΙ. Έγινα αποδέκτης του υπ’ αριθμ. ΟΙΚ13292/17.7.20 κατεπείγοντος εγγράφου σας προς τη Νομική Υπηρεσία του Δήμου, της οποίας τυγχάνω Yπεύθυνος. Με αυτό μας ανατίθεται «η επείγουσα επεξεργασία της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Σχεδίου Προστασίας του Ορεινού Όγκου του Υμηττού, με σκοπό την άμεση διατύπωση νομικής άποψης για προσφυγή του Δήμου μας κατ’ αυτής, καθώς και τα συγκεκριμένα επιχειρήματα υπέρ της προσφυγής αυτής». Μας πληροφορήσατε, δε, ότι στις 16 Ιουλίου 2020
ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ΣΜΠE. Τέλος, μας τονίσατε ότι αποκλειστικός γνώμονας για τη διαμόρφωση της νομικής μας άποψης θα πρέπει να είναι «η από κοινού μέριμνα για την προστασία του φυσικού Περιβάλλοντος και της υγείας των κατοίκων της Ηλιούπολης… από δυσμενείς επιπτώσεις, τόσο από τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις 150kw, όσο και
από εκείνες που θα προκύψουν ένεκα της προγραμματισμένης επαύξησης της τάσης 400kw» και ζητήσατε την άποψή μας εντός δεκαημέρου.

ΙΙΙ. Ως Νομικός Σύμβουλος – Υπεύθυνος της Νομικής Υπηρεσίας του Δήμου Ηλιούπολης, οφείλω να γνωστοποιήσω ότι η εν λόγω πρόταση – Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ορεινού όγκου του Υμηττού, δεν συνιστά εκτελεστή διοικητική πράξη και συνεπώς δεν προσβάλλεται με αίτηση ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Αποτελεί πρόταση προς διαβούλευση. Κατά το στάδιο της διαβούλευσης, εντός της ορισθείσης προθεσμίας των 30 ημερών, από την ανάρτηση της μελέτης, ο Δήμος μας οφείλει να διατυπώσει τις απόψεις, αντιρρήσεις -αντιθέσεις του, μετά από εμπεριστατωμένη μελέτη των Υπηρεσιών του, της Τεχνικής, της Νομικής και κάθε άλλης αρμόδιας υπηρεσίας. Τούτο είναι απαραίτητο, προκειμένου, αφού μελετηθεί το σύνολο της πρότασης, να εκφράσουμε, είτε προτάσεις βελτιωτικές, είτε και την πλήρη αντίθεσή μας. Οφείλουμε, επίσης, να συμμετάσχουμε στη διαβούλευση, για να έχουμε τεκμηριωμένη πρόταση και τούτο, έως το σημείο της ολοκλήρωσης, με την έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο είναι το μόνο που προσβάλλεται στο ΣτΕ, ως εκτελεστή διοικητική πράξη, με αίτηση ακυρώσεως. Επομένως, κατά την άποψή μας, θα πρέπει να χορηγηθεί στις ανωτέρω υπηρεσίες η σχετική πρόταση – μελέτη, για να αντιμετωπίσουμε τη διαβούλευση. Κατά συνέπεια, είναι πρόωρο το αίτημα να διατυπώσουμε θεμελιωμένη νομική άποψη και τα σχετικά επιχειρήματα για αίτηση ακυρώσεως, η οποία δεν μπορεί να ασκηθεί ακόμη. Αυτά θα διατυπωθούν, όπως είπαμε, μετά την έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος και αφού λάβουμε γνώση της τελικής του
μορφής.

ΙV. Κατόπιν αυτών, λαμβάνοντας υπόψιν τις κατευθύνσεις που μας υποδείξατε, καταλήγω στις ακόλουθες σκέψεις, οι οποίες θεμελιώνονται επίσης στην υπερτριακονταετή νομική και πολιτική μου ιστορία στην πόλη μας, υπερασπιζόμενος συνεχώς τον δημόσιο χαρακτήρα όλης της δυτικής πάνω από την πόλη μας πλαγιάς του Υμηττού και μέχρι την κορυφογραμμή, απέναντι στους κληρονόμους Νάστου και σε κάθε άλλον μέχρι σήμερα διεκδικητή και τέλος, στη μακρά αγωνιστική παράδοση του λαού της πόλης μας από την εποχή του αειμνήστου Δημάρχου Δημήτρη Κιντή και της «Δημοκρατικής Ενότητας». Έχω την εδραία πεποίθηση ότι ο Δήμος μας έχει την υποχρέωση, αλλά και την πείρα να αντισταθεί στις καινούριες προκλήσεις, πίσω από τις οποίες βρίσκονται ισχυρά και αδηφάγα οικονομικά συμφέροντα, με κάθε νόμιμο μέσο. Κυρίως με την αξιοποίηση του μεγαλύτερου όπλου του, που δεν είναι άλλο από τη συμπαράσταση του λαού και των φορέων της πόλης μας, προκειμένου να διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του Υμηττού, προς όφελος όχι μόνο των Ηλιουπολιτών, αλλά και όλων των πολιτών, ούτως ώστε να μην ολοκληρωθεί και να μην αλλάξει ούτε κατά κεραία χρήση το βουνό, διά της δήθεν «προστασίας» του, όπως βυσσοδομούν τα παραπάνω οικονομικά συμφέροντα. Κατά πρώτη προσέγγιση, εκτιμώ ότι η αντίθεσή μας, πέραν των επιχειρημάτων που θα θεμελιώσουμε, κατά τη διαβούλευση, θα πρέπει, κατά τρόπο αναπόδραστο, να στηριχθεί και στο υπάρχον ισχυρό μας οπλοστάσιο, με το οποίο εμποδίστηκε και στο παρελθόν η ανάλογη βλαβερή για τη ζωή και την υγεία μας παρανομία. Το οπλοστάσιο μας, λοιπόν, περιλαμβάνει, όλως ενδεικτικώς και τα ακόλουθα:

1. Τις γνωστές σχετικές αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, μεταξύ των οποίων, η υπ’ αριθμ. 1672/2005, η οποία ακύρωσε την υπ’ αριθμ. 88547/2002 ΚΥΑ, με την οποία είχαν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου ΚΥΤ 400/150 Kw Αργυρούπολης με τις οποίες ακυρώθηκαν στο παρελθόν οι απόπειρες επαύξησης του ΚΥΤ.

2. Το γεγονός ότι η Διοίκηση και ο Νομοθέτης υποχρεώνονται να συμμορφώνονται με τις αποφάσεις του ΣΤΕ και η συμμόρφωση αυτή επιβάλλει ρύθμιση τουλάχιστον ίδια, αν όχι καλύτερη, από εκείνη που ίσχυε πριν την πράξη που ακυρώθηκε, επειδή εδραζόταν σε διάταξη που κρίθηκε τότε αντισυνταγματική. Και όχι χειρότερη, όπως επιχειρείται σήμερα. Κατά συνέπεια, η νέα απόπειρα εγκατάστασης σταθμού υπερυψηλής τάσης αποκλείεται, ως ασύμβατη.

3. Τη γνωστή πλέον, οριστική και αμετάκλητη απόφαση του Αρείου Πάγου, που «γκρέμισε το μύθο» της ιδιοκτησίας των κληρονόμων Νάστου και με την οποία κρίθηκε ότι η οικογένεια Νάστου δεν είχε ιδιοκτησία, πέρα από τα τέσσερα ζευγάρια και δυνάμει της οποίας, όλη η άλλη έκταση, επομένως και αυτή που απαλλοτριώθηκε υπέρ της ΔΕΗ για την εγκατάσταση του ΚΥΤ, είναι δημόσια και όχι ιδιοκτησία της οικογενείας Νάστου. Συνεπώς, γεννάται ζήτημα επαναφοράς στην κοινή χρήση και αμφισβήτησης του δικαιώματος της ΑΔΜΗΕ επί του συγκεκριμένου δημοσίου χώρου που παρανόμως, στο παρελθόν, απαλλοτριώθηκε.

4. Ακόμη κι αν δεχτούμε ότι η έκταση αυτή απαλλοτριώθηκε υπέρ της ΔΕΗ, απαλλοτριώθηκε για συγκεκριμένο σκοπό, που δεν ήταν άλλος από τη λειτουργία ηλεκτρικού σταθμού χαμηλής τάσης. Επομένως, άλλη χρήση από αυτήν και μάλιστα επαυξημένη 400 Kw, δεν επιτρέπεται, καθώς δεν απαλλοτριώθηκε για τέτοιο σκοπό. Για τον ίδιο νομικό λόγο, είναι ανεπίτρεπτη και η χωροθέτηση οιασδήποτε μορφής Κοιμητηρίων σε μέρος του εν λόγω απαλλοτριωθέντος χώρου, εφόσον η ανωτέρω απαλλοτρίωση (στην αδόκητη περίπτωση που θεωρηθεί νόμιμη, την οποία εμείς αρνούμαστε) εκφεύγει του σκοπού απαλλοτριώσεως, που ήταν μόνο λόγοι ηπίως ενεργειακοί και όχι βεβαίως εγκατάστάσης Νεκροταφείων, στο συγκεκριμένο χώρο. Αυτονόητο είναι ότι η προστασία του περιβάλλοντος επιβάλλει την αντίθεσή μας στην εγκατάσταση Νεκροταφείων, σε οποιαδήποτε περιοχή της ζώνης του Υμηττού.

5. Το χειρότερο είναι ότι από μέρους της ΑΔΜΗΕ επιχειρείται η νομιμοποίηση του ήδη παράνομου ΚΥΤ και η προγραμματισμένη τραγική επαύξησή του, με το δέλεαρ της παραχώρησης τμήματος του δήθεν δικού τους απαλλοτριωθέντος χώρου.  Εκτιμώ ότι η απάντησή μας πρέπει να είναι αυστηρώς αρνητική, καθώς και η συζήτηση ακόμα νομιμοποιεί την χρονίζουσα, μέχρι σήμερα, παρανομία. Τελικώς
γνώμων των ενεργειών του Δήμου μας θα πρέπει να είναι η υπεράσπιση της ζωής των κατοίκων, κυρίως των παιδιών μας, που πηγαίνουν στα σχολεία της περιοχής και όχι η διευκόλυνση εκνόμων συμφερόντων, που με τρόπο ανάλγητο «επιτίθενται» στην πόλη μας.

Αυτές, κύριε Δήμαρχε, είναι οι πρώτες σκέψεις και προσεγγίσεις, που εκβάλλουν από το νου, την καρδιά και τη συνείδησή μου και σας δηλώνω ότι στο πλαίσιο αυτό, θα συστρατευθώ και πάλι, σε όποια κατάσταση και αν βρίσκομαι, προκειμένου να αντιμετωπιστεί και η νέα αυτή πρόκληση. Τη συστράτευση την οφείλουμε, κυρίως, στις νέες γενιές που έρχονται και πρέπει να ζήσουν σε έναν κόσμο καλύτερο.

Ο Νομικός Σύμβουλος του Δήμου
Υπεύθυνος Νομικής Υπηρεσίας,
Νικόλαος Ι. Καραβέλος

 

Λαϊκή Συσπείρωση: «Ύπουλο Νταραβέρι Της Δημοτικής Αρχής Με Τον ΑΔΜΗΕ»

Αιχμηρή ήταν η ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης Ηλιούπολης, η οποία βάζει στο κάδρο των ευθυνών τον Δήμαρχο, εγκαλώντας τον για «ύπουλα νταραβέρια» με τον ΑΔΜΗΕ και τον Δήμαρχο Αλίμου, Ανδρέα Κονδύλη.

Μάλιστα, η παράταξη του ΚΚΕ εγκαλεί τη δημοτική αρχή, επιρρίπτοντας της ευθύνες για έλλειψη δράσης και πρωτοβουλιών σχετικά με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. «Σήμερα 16 Αυγούστου λήγει η φάση της Διαβούλευσης όσον αφορά την ανακοινωμένη ΣΜΠΕ του Υπουργείου Περιβάλλοντος για τον Υμηττό και ακόμη δεν γνωρίζουμε αν και με ποιες θέσεις έκανε παρέμβαση η Δημοτική Αρχή της Ηλιούπολης στην συγκεκριμένη διαδικασία», αναφέρει, μεταξύ άλλων η ανακοίνωση.

Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης Ηλιούπολης, εδώ.

Ακολουθήστε το Ilioupolinews.gr στο Facebook και στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ηλιούπολη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ ILIOUPOLINEWS

ΑΜΕΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ