Δημοτικα

Εκλογές 2023: Πόσο Κοστίζει Η Προεκλογική Καμπάνια Για Έναν Υποψήφιο Δημοτικό Σύμβουλο;

Ένας σύντομος οδηγός για υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους.

Δημοσιεύθηκε στις | Τελευταία Ενημέρωση

Συντάκτης ilioupolinews.gr

Εκλογές 2023: Πόσο Κοστίζει Η Προεκλογική Καμπάνια Για Έναν Υποψήφιο Δημοτικό Σύμβουλο;

Πόσα χρήματα χρειάζεται ένας υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος για μια προεκλογική καμπάνια; Που προορίζονται τα χρήματα αυτά; Ποιες είναι οι ενέργειες που πρέπει να κάνουν οι υποψήφιοι για να πετύχουν την εκλογή τους;

Το ilioupolinews παρουσιάζει τα δεδομένα.

Tα Λειτουργικά Κόστη

Τα λειτουργικά κόστη αφορούν τις απολύτως απαραίτητες δαπάνες που πρέπει να κάνει ένας υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος για μια στοιχειώδη παρουσία στα δημοτικά προεκλογικά τεκταινόμενα. Αφορά στην εκτύπωση μιας κάρτας και ενός φυλλαδίου, στο κόστος της κατάθεσης της υποψηφιότητας τους, καθώς και την αγορά κάποιων επιπλέον ψηφοδελτίων, πέραν εκείνων που θα τους δώσει δωρεάν η παράταξη στην οποία ανήκουν, προκειμένου να τα μοιράσουν όπως εκείνοι επιθυμούν.

Ωστόσο αυτά είναι το minimum μιας αξιοπρεπούς προεκλογικής παρουσίας. Πρόκειται για έξοδα τα οποία έρχονται με το «καλημέρα», αποτελώντας το ελάχιστο προαπαιτούμενο μιας υποψηφιότητας.

Τα Έξοδα Προβολής

To media spending αφορά στα έξοδα «δημοσιότητας». Πρόκειται για τα χρήματα που θα επενδύσει ο υποψήφιος στην προβολή του τόσο στα social media όσο και στα -άκρως απαραίτητα- τοπικά ΜΜΕ. Το συγκεκριμένο κόστος περιλαμβάνει τη δημιουργία κάποιων γραφικών με τις θέσεις/απόψεις του υποψηφίου, τη δημιουργία μιας σελίδας στο Facebook και τις χορηγούμενες αναρτήσεις που θα προωθήσει στα Social Media, την προβολή του σε κάποια τοπικά ενημερωτικά sites και σε τοπικές εφημερίδες, την διεξαγωγή συνεντεύξεων, τη διανομή φυλλαδίων και άλλες παρόμοιες δράσεις.

Στα απαραίτητα πρέπει να προστεθεί και μια επαγγελματική φωτογράφιση τόσο σε studio όσο και σε εξωτερικούς χώρους, προκειμένου ο υποψήφιος/α να έχει πληθώρα επιλογών για το προεκλογικό του υλικό.

Στην παρουσία ενός υποψηφίου, μπορούν να προστεθούν η δημιουργία προσωπικού website ή ενός προωθητικού video καθώς και η διεξαγωγή μιας προεκλογικής εκδήλωσης, τα οποία -ναι μεν θα κοστίσουν παραπάνω- αλλά θα είναι η λεπτομέρεια που θα κάνει τη διαφορά σε μια υποψηφιότητα.

Φυσικά, για όλα τα τα παραπάνω απαιτείται η συνεργασία με εξειδικευμένους συνεργάτες, ώστε να διασφαλιστεί το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα.

Το Εκτιμώμενο Κόστος

Συνήθως, το budget που απαιτείται για τα απολύτως απαραίτητα είναι της τάξης των 300-500 ευρώ και περιλαμβάνει τα απολύτως βασικά λειτουργικά έξοδα, τα οποία είναι:

  • Ο σχεδιασμό και την εκτύπωση καρτών και φυλλαδίου
  • Ένα σετ 25-30 καλών φωτογραφιών
  • Τα έξοδα κατάθεσης υποψηφιότητας
  • Η αγορά επιπλέον ψηφοδελτίων

Οι Λεπτομέρειες Και Τα «Extra» Kόστη Που Κάνουν Τη Διαφορά

Από εκεί και πέρα, με βάση τους στόχους και τις οικονομικές δυνατότητες του κάθε υποψηφίου, το budget ανεβαίνει και εξαρτάται και από το πληθυσμιακό μέγεθος ενός Δήμου. Για παράδειγμα, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση καμπάνιας στα social media από επαγγελματία κυμαίνεται από τα 350 έως και τα 850 ευρώ, μία προβολή σε ένα τοπικό site μέσω άρθρου ξεκινά από τα 100 ευρώ, ενώ η προβολή σε μια εφημερίδα με τιράζ πάνω από 5.000 φύλλα ξεκινά από τα 150 ευρώ. Όσο για την ψηφιακή παρουσία του υποψήφιου, η δημιουργία ενός website ξεκινά από τα 500 ευρώ και η δημιουργία ενός επαγγελματικού προωθητικού βίντεο λίγων δευτερολέπτων από τα 300 ευρώ. Επιβεβλημένη για το «extra mile» πρέπει να θεωρείται και μια προεκλογική εκδήλωση σε μια μικρή αίθουσα, μια κίνηση που σίγουρα ανεβάζει το συνολικό budget.

Κατά μέσο όρο, τα χρήματα που χρειάζεται να δαπανήσει κάποιος υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος για να διεκδικήσει με αξιώσεις την είσοδο του στο δημοτικό συμβούλιο μπορεί εύκολα να φτάσει τα 2.000 ευρώ. Για υποψηφίους με «χαμηλότερες βλέψεις» τα χρήματα αυτά, φυσικά, περιορίζονται δραστικα.

Όσο για τους υποψηφίους δημάρχους, τα συγκεκριμένα κοστολόγια είναι υπερπολλαπλάσια σε όλα τα επίπεδα, καθώς οι ανάγκες ειναι τεράστιες και περιλαμβάνονται μεγάλα κόστη όπως η ενοικίαση προεκλογικού κέντρου κλπ.

Όλα τα παραπάνω, φυσικά, ποικίλουν ανάλογα με μια σειρά από παράγοντες όπως το πληθυσμιακό μέγεθος του Δήμου στον οποιο δραστηριοποιείται καποιος, το πόσο έμπειροι είναι οι επαγγελματίες που θα επιλέξει και άλλοι, κρίσιμοι παράγοντες. Σε καθε περίπτωση, ωστόσο, η επιτυχία εξαρτάται από την συνολική προεκλογική εικόνα της/του υποψήφιας/υποψηφίου, και όχι αποκλειστικά από το χρήματα θα διαθέσει προεκλογικά.

Είστε Υποψήφιος Στον Δήμο Ηλιούπολης;

Ακολουθήστε το Ilioupolinews.gr στο Facebook και στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ηλιούπολη.

ΕτικέτεςΕκλογές 2023

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ ILIOUPOLINEWS

ΑΜΕΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ