
Πριν από αρκετούς μήνες, το ilioupolinews.gr είχε δημοσιεύσει τις προθέσεις του Δήμου Ηλιούπολης για τη χωροθέτηση 78 σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε διάφορα σημεία της πόλης.
Πρόκειται για ένα φιλόδοξο πρόγραμμα, που χρηματοδοτείται από το Πράσινο Ταμείο και προβλέπει τη δημιουργία 78 ΣΦΗΟ σε όλη την επικράτεια του Δήμου. Για το συγκεκριμένο έργο εκπονήθηκε ειδική μελέτη, η οποία έχει περάσει ήδη τη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης και βαίνει σταδιακά προς τροχιά υλοποίησης.
Τα Δύο Σενάρια Χωροθέτησης
Η μελέτη που παραδόθηκε στον Δήμο περιελάμβανε δύο σενάρια:
Το Σενάριο Α εστίαζε στην ισοκατανομή των σταθμών φόρτισης εντός των ορίων του Δήμου Ηλιούπολης με κριτήριο την εξυπηρέτηση όλων των γειτονιών.
Με το σενάριο αυτό επιτυγχάνεται πληθυσμιακή κάλυψη 84,8% στο σύνολο του οικιστικού αποτυπώματος και 40,5% στο σύνολο του Δήμου.
Αντίθετα, το Σενάριο Β έδινε μεγαλύτερη έμφαση στους πόλους έλξης του Δήμου Ηλιούπολης. Σύμφωνα με τους μελετητές, οι χώροι αυτοί περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τις δημόσιες υπηρεσίες, τα εμπορικά καταστήματα, τους χώρους άθλησης και αναψυχής, εγκαταστάσεις υγείας, σταθμούς μετρό κλπ. Στο σενάριο αυτό υπολογίστηκε ότι θα υπάρχει μεγαλύτερη εναλλαγή ηλεκτρικών οχημάτων ανά θέση φόρτισης κατά τη διάρκεια της ημέρας, καθώς η μέση διάρκεια στάθμευσης των επισκεπτών δεν υπερβαίνει τις 2-3 ώρες. «Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα καλύτεραοικονομικά αποτελέσματα όσον αφορά στην εμπορική εκμετάλλευση και την οικονομική βιωσιμότητα του δικτύου ηλεκτρικών φορτιστών. Με το σενάριο αυτό επιτυγχάνεται πληθυσμιακή κάλυψη 76,1% στο σύνολο του οικιστικού αποτυπώματος και 36,4% στο σύνολο του Δήμου», αναφέρει χαρακτηριστικά η μελέτη.
Που Θα Χωροθετηθούν Σημεία Φόρτισης
Μεταξύ των δύο σεναρίων, επιλέχθηκε το Β και το ilioupolinews.gr παρουσιάει την πλήρη λίστα με τα 78 σημεία φόρτισης που αναμένεται να δημιουγηθούν στην Ηλιούπολη.
Α/Α | ΚΩΔΙΚΟΣ | ΘΕΣΗ | ΤΥΠΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΗ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΩΝ | ΘΕΣΕΙΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ |
1 | I001 | Νυμφών | AC 22kW | 1 | 2 |
2 | I002 | Μετρό Ηλιούπολης | AC 22kW | 2 | 4 |
3 | I003 | Παπαναστασίου | AC 22kW | 2 | 4 |
4 | I004 | Ναυαρίνου | AC 22kW | 2 | 4 |
5 | I005 | Σκρα | AC 22kW | 1 | 2 |
6 | I006 | Πλατεία Ανεξαρτησίας | AC 22kW | 1 | 2 |
7 | I007 | Γρ. Αυξεντίου | AC 22kW | 1 | 2 |
8 | I008 | Παμίσσου και Κύπρου | AC 22kW | 1 | 2 |
9 | I009 | Σαλαμίνος | AC 22kW | 1 | 2 |
10 | I010 | Χώρος Στάθμευσης Κανάρη | AC 22kW | 1 | 2 |
11 | I011 | Λεωφ. Ελ. Βενιζέλου | AC 22kW | 1 | 2 |
12 | I012 | Αναστάσεως | AC 22kW | 1 | 2 |
13 | I013 | Παπάγου | AC 22kW | 1 | 2 |
14 | I014 | Πραξιτέλους | AC 22kW | 1 | 2 |
15 | I015 | Νικομάχου (ΟΤΕ) | AC 22kW | 1 | 2 |
16 | I016 | Μαραθωνομάχων και Σοφοκλή Βενιζέλου | AC 22kW | 1 | 2 |
17 | I017 | Τσαμαδού | AC 22kW | 1 | 2 |
18 | I018 | Χίου | AC 22kW | 1 | 2 |
19 | I019 | Φαρμακίδου | AC 22kW | 1 | 2 |
20 | I020 | Πανταζή | AC 22kW | 1 | 2 |
21 | I021 | Βύρωνος | AC 22kW | 1 | 2 |
22 | I022 | Λευκαδίτη | AC 22kW | 1 | 2 |
23 | I023 | Παπαμαύρου | AC 22kW | 2 | 4 |
24 | I024 | Κεφαλληνίας | AC 22kW | 1 | 2 |
25 | I025 | Πλατεία Μανδηλαρά | AC 22kW | 1 | 2 |
26 | I026 | Σαπφούς και Οίτης | AC 22kW | 1 | 2 |
27 | I027 | Παπαρρηγοπούλου | AC 22kW | 1 | 2 |
28 | I028 | Παπαφλέσσα | AC 22kW | 1 | 2 |
29 | I029 | Χώρος Σταθμευσης Μαρίνου Αντύπα | AC 22kW | 2 | 4 |
30 | I030 | Χώρος Σταθμευσης Δημαρχείου | AC 22kW | 1 | 2 |
31 | I031 | Αριστάρχου | AC 22kW | 1 | 2 |
32 | I032 | Θεοτόκη | AC 22kW | 1 | 2 |
33 | I033 | Πατριάρχου Αλεξάνδρειας Πέτρου | AC 22kW | 1 | 2 |
34 | I034 | Πλ. Φλέμινγκ | AC 22kW | 1 | 2 |
35 | I035 | Αριστοφάνους | AC 22kW | 1 | 2 |
36 | Ι036 | Αμαξοστάσιο | AC 22kW | 2 | 4 |
37 | Ι037 | Μπουμπουλίνας | AC 22kW | 1 | 2 |
38 | Ι038 | Χρ. Σμύρνης & Σπ. Μήλιου | AC 22kW | 1 | 1 |
ΣΥΝΟΛΟ | 44 | 87 |
Πρόβλεψη Για Θέσεις ΑμεΑ & Οχήματα Μικροκινητικότητας
Πέραν των θέσεων φόρτισης των συμβατικών ηλεκτρικών οχημάτων, υπάρχει πρόβλεψη για δημιουργία ειδικών σταθμών φόρτισης, αποκλειστικά για οχήματα ατόμων με αναπηρία καθώς και για οχήματα «μικροκινητικότητας» όπως ηλεκτρικά πατίνια και σκουτερ.
Τα σημεία φόρτισης οχημάτων ΑμεΑ θα είναι τρία και θα βρίσκονται στην οδό Πρωτόπαππα (Δημαρχείο), στην οδό Κανάρη (Χώρος στάθμευσης), καθώς και στην οδό Μαρίνου Αντύπα (Χώρος στάθμευσης).
Όσο για τους σταθμούς φόρτισης οχημάτων μικροκινητικοτητας, θα είναι συνολικά 8, με 5 θέσεις φόρτισης έκαστος και βρίσκονται στα εξής σημεία:
- Στην οδό Αρτέμιδος
- Στην οδό Αστυδάμαντος
- Στο Θέατρο Ηλιούπολης
- Στην οδό Κυπρ. Ηρώων
- Στο Μετρό Άγιος Δημήτριος
- Στο Μετρό Ηλιούπολης
- Στην οδό Παπαναστασίου
- Στην οδό Τζαβέλλα
- Στην οδό Φωκίδος

Οι Ειδικές Κατηγορίες Οχημάτων
Τέλος, προβλέπεται και η δημιουργία μιας σειράς θέσεων φόρτισης ειδικών, επαγγελματικών οχημάτων όπως για παράδειγμα τουριστικά λεωφορεία, ταξί και οχήμαρα φορτοεκφόρτωσης. Πιο συγκεκριμένα θα δημιουργηθεί μία θέση φόρτισης τουριστικών λεωφορείων επί της οδού Παπαναστασίου, με ειδικό τύπο φορτιστή 150kW, 5 θέσεις για ηλεκτροκίνητα ταξί στις λεωφόρους Κυπρίων Ηρώων, Ελ. Βενιζέλου και στο μετρό Ηλιούπολης ισχύος 50kW, καθώς επίσης και 1 θέση φόρτισης για οχήματα φορτοεκφόρτωσης στην οδό Βελεστίνου.
Σύμφωνα με το σχέδιο που έχει κατατεθεί, η πλειονότητα των σταθμών θα χωρθετηθούν το πρώτο έτος της επένδυσης, ενώ οι υπόλοιποι στο δεύτερο έτος. Την εποπτεία του συγκεκριμένου προγράμματος έχει ο αντιδήμαρχος τοπικής ανάπτυξης και επιχειρηματικότητας κ. Σταύρος Γεωργάκης.
Ακολουθήστε το Ilioupolinews.gr στο Facebook και στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ηλιούπολη.
Μπορεί να μας εξηγήσουν οι “αρμόδιοι” με ποιά λογική προβλέπεται “Σημείο Φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων” στην εκτός σχεδίου δασική και αναδασωτέα περιοχή πάνω από το ΚΥΤ; Θεωρείται νόμιμη μια τέτοια παρέμβαση, δεδομένου ότι επίκειται η μετεγκατάσταση του υπάρχοντος Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμάτων και δεν είναι προβλέπεται στο σημείο αυτό η χρήση Χώρου Στάθμευσης Οχημάτων από το εγκεκριμένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Ηλιούπολης ;