Facebook Pixel

ΑποψειΣ

Επένδυση Ελληνικού: Κίνδυνος ή (Χαμένη) Ευκαιρία;

Δημοσιεύθηκε στις | Τελευταία Ενημέρωση

Γράφει ο Kωνσταντίνος Τυρίδης

Επένδυση Ελληνικού: Κίνδυνος ή (Χαμένη) Ευκαιρία;

Τους τελευταίους μήνες στον χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού βλέπουμε να υλοποιείται η μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Ευρώπης. Πρόκειται ουσιαστικά για τη δημιουργία μιας νέας πόλης μέσα στον ήδη υπάρχοντα αστικό ιστό των Αθηνών, η οποία θα περιλαμβάνει malls με εμπορικά καταστήματα, μεγάλους χώρους πρασίνου, χώρους άθλησης και αναψυχής, κτίρια γραφείων κ.ά. Εύκολα κανείς καταλαβαίνει πως οι νέες θέσεις εργασίας, που θα δημιουργηθούν τόσο κατά τη διάρκεια των έργων, όσο και μετά την αποπεράτωση της τεράστιας αυτής επένδυσης, αλλά και η εν γένει λειτουργία των επιχειρήσεων και χώρων αναψυχής θα δημιουργήσουν νέα κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα στην ευρύτερη περιοχή. Δεδομένα, που θα αποτελούνται αφενός από κινδύνους, αφετέρου από μεγάλες ευκαιρίες.

Έτσι, με αφορμή τη μεγάλη αυτή επένδυση είδαμε τα τελευταία χρόνια τους όμορους Δήμους να λειτουργούν μεθοδικά και στρατηγικά υπογράφοντας μνημόνια συναντίληψης και κερδίζοντας διάφορα οφέλη για τους δημότες τους. Χαρακτηριστικά μπορούμε να αναφέρουμε το παράδειγμα του Δήμου Αργυρούπολης- Ελληνικού, που εξασφάλισε την κατασκευή εκ μέρους της αναδόχου εταιρείας : Μεγάρου για τον Ποντιακό Ελληνισμό, δημοτικού γηροκομείου, κτιριακού συγκροτήματος ΑμεΑ κ.ά.

Αντίθετα, στην περίπτωση του Δήμου Ηλιούπολης έχουμε την ατυχία να εκπροσωπούμαστε από μια δημοτική αρχή δίχως όραμα αλλά και κυρίως χωρίς δυνατότητες κατανόησης των προβλημάτων της πόλης, πόσω μάλλον επίλυσης τους. Καμία συνάντηση τόσο με τα καθ’ ύλην αρμόδια υπουργεία, όσο και με τη «Lamda Development», δεν ήταν στις προτεραιότητες του Δήμαρχου μας. Τη στιγμή, μάλιστα, που προεκλογικά το 2019 δεσμευόταν για μέτρα στήριξης της τοπικής κοινωνίας απέναντι στα νέα δεδομένα που θα έρθουν με την επένδυση στο Ελληνικό ενώ χαρακτηριστικά δήλωνε ότι « δεδομένα το έργο στο Ελληνικό δεν πρόκειται να ξεκινήσει, αν δεν δρομολογηθεί από πριν η κυκλοφοριακή λύση» (sic).

Η πραγματικότητα, παρόλα αυτά, είναι σκληρή και λέει ότι η λεωφόρος Αλίμου-Κατεχάκη (που σχεδιάστηκε τη δεκαετία του 1980 με άλλα δεδομένα) διχοτομεί την πόλη μας με τον τεράστιο όγκο οχημάτων που τη χρησιμοποιεί. Έτσι, ένας δημότης, που θέλει να μετακινηθεί στην κεντρική αγορά της πόλης, αντιμετωπίζει ένα απίστευτο κυκλοφοριακό κομφούζιο ιδίως τις πρωινές και απογευματινές ώρες ενώ και ένας απλός πεζός διατρέχει τους αντίστοιχους κινδύνους, καθώς τα ατυχήματα και δυστυχήματα με θύματα πεζούς είναι ουκ ολίγα.

Αυτή ακριβώς η υποβάθμιση της κοινωνικής και οικονομικής ζωής της πόλης θα έπρεπε να ήταν ένα ισχυρό διαπραγματευτικό χαρτί και μοχλός πίεσης προς την κυβέρνηση και την «Lamda Development», με σκοπό αφενός την έναρξη κατασκευής της περίφημης αστικής σήραγγας ΠΡΙΝ την έναρξη των έργων στο Ελληνικό (όπως δεσμευόταν προεκλογικά ο Δήμαρχος μας άλλωστε), αφετέρου με την εξασφάλιση αντισταθμιστικών οφελών, όπως λόγου χάρη κατασκευής υπόγειου parking με ταυτόχρονη ανάπλαση της κεντρικής μας πλατείας ή εξασφάλισης χώρου για νέο Δημοτικό Κοιμητήριο.

Αντ’ αυτών η δημοτική μας αρχή επέλεξε την αδράνεια. Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε πως, όταν τον Ιούλιο του 2020 ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κήρυττε την έναρξη των εργασιών, ο δικός μας Δήμαρχος επέλεγε την ειρωνεία δηλώνοντας σε συνέντευξη του «Οι κατεδαφίσεις άρχισαν – όπως άρχισαν – αλλά απέχουμε πολύ από την έναρξη του έργου». Το έργο σήμερα, λοιπόν, είναι σε πλήρη φάση κατασκευής ενώ και ένα μικρό τμήμα του λειτουργεί ήδη από το 2021 ως πάρκο («Experience Park»), με αποτέλεσμα τόσο η -προ πολλού κορεσμένη- λεωφόρος Βουλιαγμένης, όσο και η Αλίμου- Κατεχάκη να επιβαρύνονται από επισκέπτες του πάρκου και από μηχανήματα έργου. Όσο για την αστική σήραγγα; Βρίσκεται ακόμη σε φάση μελετών με τον Δήμο μας απλό παρατηρητή των εξελίξεων..

Εν κατακλείδι, η Ηλιούπολη του καλυτέρου ρυμοτομικού σχεδίου της Αττικής, η Ηλιούπολη των μεγαλύτερων και φαρδυτέρων δρόμων, η Ηλιούπολη των δεκάδων πλατειών και των χωρών πρασίνου, η Ηλιούπολη των μονοκατοικιών και των κήπων τους, η Ηλιούπολη ΜΑΣ αξίζει πιο ικανή και εξωστρεφή διοίκηση. Οι τεράστιες οικονομικές συνέπειες για τους επιχειρηματίες της πόλης, τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα και η γενικότερη υποβάθμιση της ποιότητας ζωής στην πόλη, δεν στάθηκαν μέχρι στιγμής η αίτια για να βρεθεί λύση στο πρόβλημα της λεωφόρου Αλίμου- Κατεχάκη.

Η ανάπλαση του Ελληνικού, όμως, πρέπει να αποτελέσει την ευκαιρία, για να βγει η Ηλιούπολη από το σκοτάδι που έχει βυθιστεί τα τελευταία χρόνια. Είτε αυτό το σκοτάδι είναι της υποβάθμισης της οικονομικής δραστηριότητας στην πόλη, είτε είναι η μη αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων από το κεντρικό κράτος και από ιδιώτες, είτε ακόμη είναι και κυριολεκτικό σκοτάδι από τους καμένους λαμπτήρες, που μάταια περιμένουμε τόσα χρόνια να αλλαχτούν με νεότερης τεχνολογίας και εξοικονόμησης ενέργειας. Η Ηλιούπολη οφείλει να κοιτάει στο αύριο και να οραματιστεί τον εαυτό της μέσα στο νέο περιβάλλον που η επένδυση στο Ελληνικό φέρνει. Τα πρότυπα υπάρχουν κοντά μας, σε γειτονικούς Δήμους, που εξελίσσονται και αναπτύσσονται.

Οφείλουμε να τα μιμηθούμε και να τα ξεπεράσουμε. Οφείλουμε να είμαστε σύγχρονοι και πρωτοπόροι. Οφείλουμε να κάνουμε την Ηλιούπολη πάλι «φωτεινή».

Ακολουθήστε το Ilioupolinews.gr στο Facebook και στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ηλιούπολη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ ILIOUPOLINEWS

ΑΜΕΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ