ΑποψειΣ

Για Tο Άνοιγμα Και Τη Λειτουργία Των Σχολείων

Άρθρο-παρέμβαση του ανεξάρτητου δημοτικού συμβούλου & εκπαιδευτικού Φώτη Χρυσουλάκη με αφορμή την επανέναρξη λειτουργίας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Δημοσιεύθηκε στις | Τελευταία Ενημέρωση

Γράφει ο Φώτης Χρυσουλάκης

Για Tο Άνοιγμα Και Τη Λειτουργία Των Σχολείων

Τα σχολεία σαφώς πρέπει να ανοίξουν με δια ζώσης λειτουργία, παίρνοντας, βέβαια, όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα ασφαλείας και προστασίας του σχολικού, μαθητικού και εκπαιδευτικού, πληθυσμού. Μάλιστα, θεωρώ ότι έπρεπε ήδη να έχουν ανοίξει τα Λύκεια και τα Γυμνάσια από τις αρχές του Γενάρη, με μάθημα σε βάρδιες, όπου θα έρχονταν οι μισοί μαθητές τη μία μέρα και οι άλλοι μισοί την επόμενη.

Ήταν άλλωστε ένα μοντέλο που δοκιμάστηκε πέρσι και ήταν λειτουργικό και αποτελεσματικό, καθώς εξασφάλισε και την ροή της διδασκαλίας αλλά και την αποφυγή του συνωστισμού και τον έλεγχο της όλης κατάστασης στο σχολικό περιβάλλον. Κατά την προσωπική μου άποψη, η όλη διαχείριση και αντιμετώπιση του ζητήματος της εκπαίδευσης και των σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων, από το Υπουργείο Παιδείας είναι εντελώς λανθασμένη. Τώρα πλέον, έχει λήξει το πρώτο τετράμηνο.

Σαφώς θα έπρεπε να έχει δοθεί παράταση για ένα μήνα στο τετράμηνο μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου και μιας που ανοίγουν τώρα τα σχολεία, να δοθεί η βαθμολογία των μαθητών τον Μάρτιο. Να μην δοθούν δηλαδή τώρα βαθμολογίες και έλεγχοι στους μαθητές και να υπάρξει μείωση και περικοπή στο “αμφίβολο” δεύτερο τετράμηνο. Άλλωστε είναι προφανώς άγνωστο αν θα υπάρξει επί της ουσίας και δια ζώσης δεύτερο τετράμηνο, μιας που το πιο πιθανόν είναι τα σχολεία σύντομα να ξανακλείσουν. Όμως οι αρμόδιοι το αρνούνται και δεν το κάνουν.

Γιατί;

Γιατί το Υπουργείο θέλει με κάθε τρόπο, να δώσει την εικόνα της κανονικότητας στα σχολεία και την εκπαίδευση, ενώ η κατάσταση μόνο κανονικότητα δεν συνιστά. Θέλουν να δείξουν ότι όλα δουλεύουν ρολόι και τέλεια, ενώ η εκπαιδευτική και κοινωνική πραγματικότητα είναι πραγματικά πρωτόγνωρη και πολύ δύσκολη. Λείπει δυστυχώς από τους πολιτικά αρμόδιους η επίγνωση, η σοβαρότητα και υπευθυνότητα στην όλη διαχείριση.

Ναι, η τηλεκπαίδευση βοηθά σημαντικά τα παιδιά αλλά σε αυτές τις συνθήκες της πανδημίας δεν είναι δυνατόν να απαιτείς κανονικότητα και τήρηση χρονοδιάγραμματος, στόχων, αξιολόγησης και θεσμών, γιατί απλά αυτοαναιρείσαι και δίνεις την εντύπωση ότι κοροϊδεύεις την κοινωνία. Δεν έχουμε κανονικότητα, άρα, αυτό που πρέπει να γίνει, είναι να αλλάξουμε τους στόχους, τα μέσα και το θεσμικό πλαίσιο και όχι βέβαια να κάνουμε ότι δεν τρέχει τίποτα και ότι όλα είναι καλά ή όπως πριν. Αυτή είναι η πραγματικότητα, αυτή είναι η αλήθεια και αν θες να είσαι σοβαρός και υπεύθυνος το αποδέχεσαι και εκτάκτως βρίσκεις εναλλακτικές λύσεις.

Αντίθετα, δυστυχώς, το Υπουργείο Παιδείας, δρα χωρίς σωστές προτεραιότητες και ορθό προγραμματισμό και σχεδιασμό. Μάλιστα, η ανευθυνότητα του Υπουργείου είναι τέτοια, που νομοθετεί, βιαστικά και επιπόλαια, νέα προβληματικά και έντονα αμφισβητούμενα εκπαιδευτικά μέτρα σε συνθήκες πανδημίας για συνθήκες κανονικότητας, όπως π.χ. ισοτιμία κολεγίων με τα Πανεπιστήμια, βάση εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, τράπεζα θεμάτων στις εξετάσεις, κατάργηση μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών και Εικαστικών στο Λύκειο, αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, μόνιμη αστυνόμευση των Πανεπιστημίων, κλπ. Μα εδώ ούτε τα τεστ για τον COVID-19, αλλά ούτε και τις επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών δεν μπορούν να τρέξουν κανονικά. Ο δε εμβολιασμός των εκπαιδευτικών αγνοείται. Έτσι όμως με όλα αυτά τα μέτρα κάνουν άνω κάτω τα σχολεία και ουσιαστικά διαλύουν την εκπαίδευση.

Με άλλα λόγια, η διαχείριση είναι λάθος και η κατάσταση εκτός ελέγχου και αυτό είναι όχι μόνο θλιβερό αλλά και επικίνδυνο για την ελληνική κοινωνία και εκπαίδευση. Πότε επιτέλους οι πολιτικά αρμόδιοι θα το αντιληφθούν;

Google News Banner Google News

Ακολουθήστε το Ilioupolinews.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα πιο φρέσκα νέα από την Ηλιούπολη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ ILIOUPOLINEWS

ΑΜΕΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ